fredag 28 augusti 2009

Den bästa kladdkakan...


Den här kladdkakan har vi gjort hemma ända sen jag var liten... uppskrivet i mammas Vår kokbok längst bak, håller pärmen på att lossna för att vi har kikat på den här sidan så många gånger. Av de kladdkakor vi testat hittills, är det faktiskt ingen som slagit denna! Jag bakade den och tog med mig till jobbet nu i helgen, och den tog slut på en gång. Världens bästa kladdkaka alltså :) Jag har bakat den så många gånger att jag nu kan receptet utantill... Jag var naturligtvis att Karinifiera kladdkakan lite och strödde ätbart turkost glitter över den! Den fina formen fick jag i present när jag fyllde 26 av två av mina kolleger... för att jag skulle baka kladdkaka och ta med mig :)

Sätt ugnen på 160-175 grader.

2 ägg
3 dl socker
1,5 msk vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt
1.5 dl vetemjöl
100 gram smält och svalnat smör

Blanda ihop allting, inget ska vispas utan bara röras ihop. Grädda i 25-30 minuter beroende på hur kladdig du vill att den ska vara. Servera med grädde eller glass :)

~Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar